Call center-ul național pentru securitate cibernetică (NC3)

 

 nc3

 

Această activitate va îmbunătăți infrastructura de comunicații a CERT-RO adăugând o componentă a centrului de apeluri (de exemplu, Centrul național de apeluri cibernetice - NC3) care va fi utilizat pentru procesarea notificărilor privind securitatea informatică prin apel telefonic. NC3 va asigura o disponibilitate non-stop. Call center-ul va fi disponibil tuturor cetățenilor şi organizațiilor publice și private din România pentru a raporta incidentele de securitate cibernetică. Serviciul va fi oferit gratuit utilizatorilor (taxele de apel pot fi aplicate de operatorii de telefonie).

Prin înființarea NC3, CERT-RO va îndeplini cerințele impuse CSIRT-urilor naționale prin Directiva N1S, și anume: crearea mai multor mijloace de a fi contactat și de contactarea altor persoane (persoane, instituții private și publice din circumscripția CERT-RO și alte entități cu care CERT-RO cooperează, inclusiv autoritățile) în orice moment; nivelul ridicat de disponibilitate a serviciilor de comunicații, personal suficient pentru a asigura disponibilitatea în orice moment; monitorizarea incidentelor la nivel național. În scopul de a opera centrul de apel, se recrutează și se antrenează personal cu unnivel mediu de cunoştinţe și o experiență medie în domeniul securității informațiilor și al informației. Personalul NC3 va fi format din operatori angajați în acest scop, care vor lucra în schimburi pentru a asigura disponibilitatea serviciului 24/7.