Campanie de conștientizare înșelăciuni cu suport tehnic fals

 

Descriere

Atacatorii folosesc diverse scheme în încercarea de a vă păcăli:

  • să plătiți pentru servicii de suport tehnic pentru probleme tehnice inexistente
  • să oferiți acces la distanță la computerul dvs. unor persoane care pretind că vă repară o problemă tehnică

 

 

 

 

Cum funcționează înșelăciunile cu suport tehnic

  • Atacatorul vă sună direct și pretinde că sună din partea unei companii de tehnologie. Dacă îi oferiți acces la distanță la computerul dvs. (prin aplicații de remote access), atacatorul poate falsifica o reparație și cere bani, poate instala malware sau poate pur și simplu să obțină control asupra unor aplicații de interes, de pildă online banking și să își transfere direct bani.
  • Apar mesaje false de eroare direct pe website-urile vizitate sau apar pop-up-uri care nu dispar și vă blochează browser-ul. Mesajul conține o alertă falsă și îndeamnă să dați click pe un link și/sau să sunați la un număr de telefon pentru suport tehnic imediat.